BESTYRELSEN- Bestyrelsen har det overordnede ansvar for klubbens drift og økonomi, og står for afholdelse af årets generalforsamling og klubfest.
- Bestyrelsen står for klubbens hjemmeside, har ansvar for at mødereferater bliver offentliggjort og at andre informationer på hjemmesiden er opdaterede i et rimeligt omfang.
- Bestyrelsen administrerer klubbens åbne facebookside, DcH Kalø Vig.
- Motivering og uddeling af klubbens vandrepokaler (Kammeratskabspokalen, Fighterpokalen, Årets Konkurrence Hund og Årets Konkurrence Fund), samt hjemkaldelse og gravering af alle vandrepokalerne.
- Sammen med konkurrenceudvalget at planlægge og afholde klubmesterskabet i efteråret. Der henvises til Landsforeningens Årbog samt kreds 3’s retningslinier.
- Indkøb og uddeling af pokaler til klubfesten. Udregning og uddeling af klubbens spor og lydighedspokaler.
- Arrangere arbejdsdage i klubben efter behov, der hovedsagelig består af vedligehold og oprydning af de grønne områder, klubhuset og skuret.
- Udlevering af startbøger samt sikre at hundeførere stiller i de korrekte klasser.
Formand: mail: formand@dch-kalovig.dk.
- Tegner foreningen udadtil.
- Modtager og videresender post fra Lands og Kredsforeningen.
- Deltager i Landsmødet og kredsmøder i kreds 3.
- Sørger for indkaldelse til bestyrelsesmøder og dagsorden.
- Deltager i bestyrelsesmøder ca. 6-8 gange/år.
Næstformand:
- Træder til i tilfælde af formandens forfald.
- Deltager i bestyrelsesmøder ca. 6-8 gange/år
Kasserer: mail: kasserer@dch-kalovig.dk
Bogføring i Klubmodul Betaling af udlæg og regninger. Opfølgning på indbetalinger og holdlister i samarbejde med Træningsudvalget (TU). Laver årsregnskab til godkendelse hos foreningens 2 interne revisorer. Udarbejder budget til fremlæggelse på generalforsamlingen. Deltager i bestyrelsesmøder ca. 6 gange/år.
Sekretær:
- Skriver referater fra bestyrelsesmøder og generalforsamlingen.
- Håndterer/besvarer som den første henvendelser til bestyrelsen.
- Opdaterer klubbens hjemmeside, både på vegne af bestyrelsen og de forskellige udvalg der indsender materiale (uddelegeret).
- Deltager i bestyrelsesmøder ca. 6-8 gange/år.
Menigt medlem:
- Deltager i bestyrelsesmøder ca. 6-8 gange/år.
Suppleanter til bestyrelsen:
- De 2 valgte suppleanter indtræder i bestyrelsen hvis nogle af bestyrelsesmedlemmerne får forfald.
Revisorer: - Reviderer årsregnskabet senest 8 dage før den ordinære generalforsamling.
- Revisorsuppleanten tiltræder hvis en af revisorerne får forfald.
TRÆNINGSUDVALGET:- Tjekker og besvarer tilmeldingsmailen: tilmelding@dch-kalovig.dk
- Opretter hold, fordeler trænere og hundeførere.
- Ajourfører holdlister.
- Står for Intro1+2
- Står for kontakt til og uddannelse af føl og aspiranter. TU tager en samtale med føl om de kan fortsætte som aspirant. TU orienterer efterfølgende bestyrelsen.
- Planlægning og afholdelse af aktiviteter for trænere og hundeførere.
- Arrangerer uddannelse og træningsrelevante foredrag for trænerne.
- Administrerer klubbens lukkede Facebook-gruppe: Træner i DCH Kaløvig
Formand:
- Sørger for indkaldelse til og afholdelse af ca. 4 trænermøder/år, samt udarbejdelse af referat.
- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
AKTIVITETSUDVALGET:- Afholder sociale arrangementer af forskellig art.
- Juleafslutningen.
Formand:
- Sørger for indkaldelse til og afholdelse af passende antal møder.
- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
AGILITY/RALLY UDVALGET:- Planlægning og afholdelse af klubmesterskabet i efteråret.
- Evt. afholdelse af kreds/landskonkurrencer/DGI.
- Motivering og uddeling af klubbens 2 Agility/Rally vandrepokaler (Årets Agility/Rally slider og Årets Agility/Rally konkurrencekæmper).
- Vedligeholdelse af øvelsesredskaber.
Formand:
- Sørger for indkaldelse til og afholdelse af udvalgsmøder.
- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
NOSEWORKUDVALGET:- Tilrettelægning af træningen indenfor nosework.
Formand: - Har ansvar for kontakten til bestyrelsen
KLIKKERUDVALG:- Opretter hold og arrangerer kurser i klikkertræning.
- Tjekker og besvarer tilmeldingsmailen: klikkertilmeld@dch-kalovig.dk
Formand:- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
BRUGSHUNDEUDVALG:- Står for at afholde prøver indenfor IGP (IPO) og IFH (SPH) samt Færdselsprøver.
Formand:- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
KONKURRENCEUDVALG:- Står for at arrangere konkurrencer på kreds og landsplan, samt Klubmesterskabet.
Formand:- Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
KLUBHUSET:- Alm. renholdelse af klubhuset. Vask af håndklæder og viskestykker.
Ansvarlig: - Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
KLUBHUSET INDKØB:- Indkøb af artikler til køkken; plastikkrus, køkkenruller mm.
- Indkøb af artikler til rengøring og toilet.
- Indkøb af kaffe, øl og sodavand.
- Tømning af septictank ca. 4 gange/år.
Ansvarlig: - Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
SHOPPEN:Indkøb af hundeudstyr til ”Shoppen”.Ansvarlig: - Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
PLADSfolkene:Ansvarlige for de grønne områder, vedligehold af plæneklipper, spring mm. Græsslåning, buskrydning, beskæring af grønt, bekæmpelse af bjørneklo. Afretning mm. af P-pladsen, bekæmpelse af muldvarpe.Ansvarlig: - Har ansvar for kontakten til bestyrelsen.
HJEMMESIDEN:Webmaster: mail: webmaster@dch-kalovig.dk
|